A fogyasztási cikkek kínai kiskereskedelmi értékesítése, amely az ország fogyasztási erejének fő mutatója, továbbra is erőteljes növekedést mutatott májusban, ami lendületet adott az ország általános gazdasági fellendülésének.
A Nemzeti Statisztikai Hivatal (NBS) csütörtöki adatai szerint 12,7 százalékkal nőtt az ország fogyasztási cikkeinek kiskereskedelmi forgalma májusban az előző év azonos időszakához képest.
Az NBS adatai szerint a január-május időszakban az ország fogyasztási cikkek kiskereskedelmi értékesítése 9,3 százalékkal, 18,76 billió jüanra (körülbelül 2,62 billió amerikai dollárra) nőtt éves szinten.
„A fogyasztási forgatókönyvek bővülésével és a lakosság fogyasztási hajlandóságának növekedésével a szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztás gyors növekedést ért el” – mondta Fu Linghui, az NBS szóvivője egy sajtótájékoztatón.
Januártól májusig Kínában a jegypénztári bevételek növekedése 40 százalékos volt az előző év azonos időszakához képest, míg a vendéglátó szektor bevétele 22,6 százalékot ért el.
Az ötnapos május elsejei ünnep alatt az idegenforgalmi bevételek 148,06 milliárd jüant értek el, ami 128,9 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest.
A fogyasztásnövekedés tendenciája tovább folytatódott, az arany, ezüst és ékszerek, valamint kommunikációs eszközök kiskereskedelme májusban meghaladta a 20 százalékot.
Az online kiskereskedelem továbbra is hasít. Az első öt hónapban a fizikai áruk online értékesítése 11,8 százalékkal nőtt éves szinten, a növekedés üteme pedig 1,4 százalékponttal haladta meg a január-április időszakot.