A Mercedes-Benz autóeladásai 6 százalékkal, 515 700 darabra nőttek az év második negyedévében (Q2) – közölte az autógyártó, a német és a kínai piacnak tulajdonítva a növekedést.
Kínában, a vállalat legnagyobb egységes piacán a Mercedes-Benz autóeladásai 12 százalékkal, 183 600 darabra nőttek, amit különösen az E-osztály és a GLB modellek növeltek. Eközben Németországban 58 600 autót adtak el, ami 23 százalékos növekedést jelent – áll a cég közleményében.
„A fenntartható növekedésre összpontosítva minden főbb régióban és szegmensben magasabb eladásokat könyvelhettünk el – különösen az elektromos és csúcskategóriás járműveink esetében” – mondta Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja.
A csúcskategóriás járművek eladásai, beleértve az AMG és Maybach márkákat is, 12 százalékkal, 84 800 darabra nőttek, míg az akkumulátoros járművek (BEV) eladásai közel megduplázódtak, 61 200 darabra.
Az első félévben az elektromos járművek – köztük a BEV-ek és a plug-in hibridek – részesedése a társaság teljes értékesítéséből elérte a 18 százalékot. A Mercedes-Benz szerint 2026-ra ez az arány 50 százalékra nő.
A német autógyártó továbbra is megerősíti a kínai piac fontosságát üzleti tevékenysége számára. „A Kínától való szétválasztás illúzió, és nem is kívánatos” – mondta Ola Kaellenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója.