Élvonalbeli technológiájával, új marketingmodelljeivel és versenyképes áraival a kínai elektromos járművek (EV) iparága európai és globális szinten is a gyors sáv felé tart.
Az olyan márkák, mint a BYD, a NIO, az Xpeng, a Hongqi és a Lynk & Co, Európában hírnevet szereznek az autókiállításokon, a bemutatótermekben és az utakon. Az Inovev autótanácsadó adatai szerint az Európában idén eddig eladott új elektromos járművek 8 százaléka kínai volt, szemben a 2022-es 6, 2021-ben pedig a 4 százalékkal.
Az idei Nemzetközi Autószalonon (IAA) Münchenben (Németország) több mint 70 kínai autógyártó és beszállító mutatta be termékeit és szolgáltatásait.
TÖBB MINT VERSENYképes ÁRAK
A Kínában gyártott elektromos autók nemcsak rendkívül versenyképes áraik miatt hódítanak Európában.
„A kínai autógyártók globális autógyártó vállalatokká váltak” – mondta Eric Louwman, a Louwman autóforgalmazók csoportjának elnöke, hangsúlyozva a kínai márkák minőségét és fejlett technológiáját.
A Louwman Group 2022 októberében kezdett együttműködni a BYD-vel, és megnyitott egy BYD értékesítési üzletet Hollandiában. A világ második legnagyobb elektromos járműgyártójaként a BYD immár több mint 140 értékesítési üzlettel rendelkezik Európában.
A BYD mellett a kínai elektromos autómárkák, például a NIO, a Chery, a Great Wall Motors és a Lynk & Co ötcsillagos biztonsági besorolást kaptak a European New Car Assessment Programtól, egy független intézettől, amely ötcsillagos minősítési rendszert dolgozott ki a fogyasztók számára betekintést nyert az új autók biztonsági szintjébe az elmúlt években.
Az európai fogyasztók megnyerése érdekében a kínai elektromos járművek márkák az akkumulátortechnológia innovációjára is különös hangsúlyt fektetnek.
Körülbelül három perc alatt a NIO Power Swap állomásai lehetővé teszik a járművek számára, hogy friss, teljesen feltöltött akkumulátorra váltsanak. Egy állomás naponta 312 cserét tud végrehajtani. A NIO 20 ilyen állomást telepített Európa-szerte, és bővíti ezt a hálózatot.
A NIO európai üzletfejlesztésért felelős vezetője, Chen Chen elmondta a Xinhua-nak, hogy mivel minden csere során automatikus akkumulátor- és elektromos rendszer-ellenőrzésre kerül sor, ez a szolgáltatás „nagyon népszerű” Európában, mivel az európai NIO-felhasználók 98 százaléka előnyben részesíti az akkumulátort bérelve. a szolgáltatásból.