Kínai Tavaszi Fesztivál: a globális üzleti növekedés motorja

Az idén január 29-én kezdődött kínai Tavaszi Fesztivál nemcsak a belföldi fogyasztást lendítette fel, hanem hatalmas lehetőségeket teremtett a nemzetközi vállalkozások számára is. A 2025-ös év azért különleges, mert ez az első Tavaszi Fesztivál azóta, hogy ez a hagyomány felkerült az UNESCO szellemi kulturális örökségének reprezentatív listájára.

Az egyhetes ünneplés során a tengerentúli termékeket iránti kereslet is nőtt, fellendítve ezzel a nemzetközi kereskedelmi forgalmat. Az adatok szerint az ünnep alatt 14,37 millió határon átnyúló utazást regisztráltak, ami 6,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Érdekes módon ezek közül mintegy 1 millió utat külföldiek tettek meg, ami 22,9 százalékos növekedést jelent.

A Tavaszi Fesztivál a családi összejövetelek és a lakomák ideje és ebben az időszaban nő az újévhez kapcsolódó külföldi termékek iránti kereslet is. A francia boroktól a chilei cseresznyékig a globális finomságok már elengedhetetlen részévé váltak a kínai újévi vásárlásoknak. A franciaországi Occitanie régió borai például nagy népszerűségnek örvendenek a kínai piacon.

Az ünnepi kiadások növekedése Kínában nem csak a vásárlásra korlátozódik. A Tavaszi Fesztivál az utazás és a kulturális felfedezés ideje is. A kínai turisták a világ különböző pontjaira látogatnak el az ünnepek alatt, a népszerű célpontok között szerepel Thaiföld, Malajzia és Zanzibár is. A külföldi turisták viszont azért áramlanak Kínába, hogy első kézből ismerjék meg az újévi hagyományok gazdagságát.

A kínai hatóságok által közzétett adatok szerint az idei Tavaszi Fesztivál idején a jegybevételek értéke elérte a 9,51 milliárd jüant (mintegy 1,33 milliárd amerikai dollárt). A január 29-én debütált Ne Zha 2. című animációs film új rekordot állított fel, és az első olyan film lett, amelynek bevétele egyetlen piacon meghaladta az 1 milliárd dollárt.

A Tavaszi Fesztivál fogyasztási fellendülése nemcsak a kínai gazdaság ellenálló képességét mutatja, hanem a nemzetközi együttműködésben rejlő hatalmas lehetőségeket is. Különböző országok vállalatai, köztük Franciaország és Chile, egyre inkább érdeklődnek a kínai piac iránt, látva a fejlődés és a profit lehetőségeit. A kínai fogyasztók egyre inkább a minőségre és az egészségre összpontosítanak, ami új perspektívákat teremt a külföldi gyártók számára.

A Tavaszi Fesztivál Kínában tehát nemcsak helyi ünnep, hanem a globális gazdaság fontos része is, amely összeköti a kultúrákat és a piacokat, új lehetőségeket teremtve az együttműködés és a fejlődés számára.


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük