Az olasz vállalkozó felfedezi Kína pikáns ízeit

 

Amikor Gianluca Luisi először kóstolt csípős hot potot (egyfajta kínai fondü), annyira elzsibbadt tőle a szája, hogy azt hitte, csak ugratják a barátai. Az olasz férfi mára azonban nemcsak megszokta az embert próbáló ízt, de mélyen bele is ásta magát a fűszerek világába.

A délnyugat-kínai Csungkingban (Chongqing) található irodája telis-tele van mindenféle fűszerrel. A csípős szószokat 0 és 75 pont közötti skálán rangsorolják. Még chilipaprikából készült karkötő és mandzsettagomb is van.

Ez itt a legújabb termékünk, a “puha fül” paprikapor. A puha fül csungkingi dialektusban engedelmes férjet jelent. Én is papucsférj vagyok – mondja folyékony kínai nyelven Luisi, akit a helyiek csak kínai nevén, Zhang Lukaként ismernek.

A 33 éves Luisi akkor kezdett kínaiul tanulni, amikor Londonban járt egyetemre. Mivel vonzódott a kínai kultúrához és történelemhez, jelentkezett egy pekingi csereprogramra.

Tanulmányai elvégzését követően a Csungkingban újonnan megnyílt olasz konzulátuson kezdett dolgozni. Az ott töltött három év alatt az olasz vállalatok kínai üzletkötését igyekezett elősegíteni, mindkét fél számára előnyös módon.

Miután letelepedett Csungkingban, hamar megszerette a jellemzően csípős helyi ízeket, még ha eleinte meg is lepte, hányféle chilit lehet belezsúfolni egyetlen fazékba. Megtanultam, hogy a helyiek így főznek, és most már én sem lennék meg a hot pot nélkül – mondta a férfi.

Luisi jelentős piaci potenciált lát Kína szinte határtalan konyhakultúrájában, és úgy véli, ideális helyzetben van ahhoz, hogy más külföldiekkel is megismertesse a kínai ételeket.

2017 végén felmondott munkahelyén, és közös céget alapított a DeZhuang nevű kínai hot pot gyártóval az exportpiacra történő termelés érdekében.

Amikor fiatal voltam, arról álmodtam, hogy majd űrhajós leszek. Azután a diplomácia világába sodort az élet. Most a kínai konyhaművészetet népszerűsítem a világban. Sokféle karrier, de a lényeget tekintve mind ugyanaz. Mindig is meg akartam ismerni a világot, és előmozdítani a nemzetközi kommunikációt – jelentette ki Luisi.

Elmondása szerint a chilipaprikát Olaszországtól Mexikón és Koreán át Kínáig a világ számos országában és régiójában használják előszeretettel, ráadásul ideális árucikk az interkulturális kereskedelemhez is.

Luisi a ChinEAT márkanév alatt forgalmazza termékeit. . A célunk közvetítő médiumként használni a chilit. Kreatív kínai ételeket akarunk gyártani és értékesíteni, például csípős szószokat vagy tésztákat – meséli.

A ChinEAT szakértőgárdája több mint százféle chilis terméket alkotott már meg, melyeket a világ több mint 40 országába exportálnak.

A termékek csípősség szerint egy 0 és 75 közötti skálán vannak jelölve. A 75-ös hot pot alapot leginkább Koreában keresik.

Luisi 2018-ban megalapította a Chili Világszövetséget. A nonprofit szervezet a globális chiliipar tudáscseréjét tűzte ki céljául. Emellett chili világfesztivált is tervez, és nemzetközi chilimúzeumot hozna létre rajongása tárgyának.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük