A kínai trolibusz-flotta megújítja az elektromos tömegközlekedést Mexikó fővárosában

 

A mexikóvárosi lakos, Jose Luis Aranda meglepve száll le egy új trolibuszról a városban. Csendes és kényelmes volt az útja, és az utasok is képesek voltak kellő távolságot tartani a világjárvány utáni helyzetben.

A 70 éves könyvelő elmondta, már egy ideje látta, hogy a kínai gyártmányú trolibuszok a városban közlekednek, de csak nemrégiben szállt fel a csúcstechnológiájáról és energiahatékonyságáról ismert elektromos járműre.

Tetszik a kinézete, tetszik, hogy kényelmes és mindenekelőtt csendes. Kivetítővel is rendelkezik, amely bemondja az összes állomást, és még zenél is – mondta Aranda.

A hatóságok és az utasok is egyetértenek, hogy a vezető buszgyártó, a Yutong által Kínában gyártott kecses kék-fekete trolibuszok jelentősen korszerűsítették a város 70 éves trolihálózatát és új utasokat vonzottak.

Amióta Yutong gyárából, a közép-kínai városból, Csengcsou-ból 2019-től kezdve Mexikóba érkezett az összesen 193 károsanyag-kibocsátás nélkül működő trolibusz, több főút mentén szolgálják a fővárosi ingázókat, például az Eje Central vagy a Central Axis mentén, ahol Aranda is felszállt.

Mindenképpen óriási a különbség a régi járművekhez képest. Az új troli nagyon tágas, így az emberek távolságot tudnak tartani – mondta Aranda.

Maria del Carmen Martinez, aki 15 éve mindennap trolibusszal utazik édesanyjához, elmondta, hogy az új járművek csaknem felére csökkentették az utazás idejét, és jelentősen javították az utazási élményt is.

Megújították őket, szebbek, tiszták és légkondicionáltak – mondta az 58 éves ingatlan-tanácsadó.

A kínai trolibuszokra könnyű felszállni, mert a padlójuk alacsonyabb, így akadálymentesítettek is – jelentette ki Guillermo Calderon, az Elektromos Közlekedési Szolgálat igazgatója, hozzátéve, hogy ezen felül jó a szellőzésük, ami csökkenti a vírusfertőzés kockázatát, és 50 százalékkal energiatakarékosabbak – tette hozzá.

Igen jelentős a megtett kilométerenkénti energiafelhasználás csökkenése. Nagyarányú, mintegy 50 százalékos a csökkenés – mondta Calderon a Xinhuának.

Mióta a városvezetés megvásárolta a kínai járműveket, a trolibusz lett az elektromobilitás növelésére irányuló erőfeszítések egyik pillére a világ egyik legnépesebb, forgalmi dugókkal és légszennyezéssel küzdő városában.

A kínai gyártmányú járművek használatával a város két év alatt megduplázta környezetszennyezés-mentes trolibusz-flottáját.

Calderon szerint a korábbi, leromlott hálózat utasokat és pénzt veszített.

A metróállomásokat és a Metrobus gyorsforgalmi szolgáltatást összekötő trolibusz-hálózat utasainak száma február közepére napi 100 000-re nőtt az előző hónapokban jellemző 70 000-ről – mondta.

A hatóságok gyorsan ki tudták bővíteni a trolibusz-útvonalakat anélkül, hogy meg kellett volna építeniük az áramellátást biztosító felsővezeték-kábeleket, mivel a Yutong járművei olyan akkumulátorokkal vannak felszerelve, amelyek biztosítják, hogy a trolik 75 km-t képesek megtenni a tápkábelekhez való csatlakozás nélkül.

A járművezetők is örömmel fogadták az akkumulátor által kínált önállóságot, ami lehetővé teszi számukra, hogy könnyebben elkerülhessék a például áramkimaradás esetén előforduló esetleges üzemzavarokat, és kikerülhessék a trolibuszsávba betolakodó járműveket.

Azelőtt ha egy baleset megakadályozta a továbbhaladást, bent ragadtunk a forgalomban. Most csak megkerüljük a helyszínt és tovább hajtunk – mondta egy két évtizedes tapasztalattal rendelkező sofőr, aki neve elhallgatását kérte.

Amikor Claudia Sheinbaum polgármester januárban bejelentette a trolibusz-vonal felújítását, elmondta, hogy az elektormobilitási projekt ugrásszerűen halad előre.

 

 


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük