A közép- és kelet-európai országok vállalatai nagyobb exportmegrendelésekre számíthatnak, miután a kínai fogyasztók már jobban ismerik termékeiket.
Várhatóan több mint hatezer kínai beszerző keresi majd a legjobb vételeket a közelgő Kína-KKE Expó &Nemzetközi Fogyasztói Vásár alkalmával.
A június 8-11. között Csöcsiang tartomány fővárosában, Ningpoban megrendezésre kerülő expón több mint 300 kelet- és közép-európai vállalat vesz részt, olyan termékekkel, mint a szlovén magánrepülőgépek, a cseh konyhai luxusfelszerelések vagy éppen a népszerű lengyel testápoló márkák.
Ez az expó a kelet-európai termékek széles kínálatát hozza el a kínai fogyasztók és vállalatok számára – jelentette ki Zsen Hung-pin kínai kereskedelmi miniszterhelyettes.
Kína az elmúlt évek során felgyorsította kereskedelmi és befektetési együttműködését a térség országaival. A kétoldalú kereskedelem 2021 és 2020 között évente átlagosan 8%-kal bővült, csaknem kétszer olyan gyorsan, mint a Kína és az EU közötti kereskedelem nőtt ugyanezen időszakban.
Kína számos alkatrészt és köztes árucikket exportál Közép- és Kelet-Európába, ahol azokat feldolgozzák, majd továbbexportálják a környező országokba – mondta Zsen, kiemelve, hogy a két fél beszállítói és ipari láncai kiegészítik egymást.
Míg Kína a térség országaiba irányuló exportja átlagosan 7,6%-kal bővült a kérdéses időszakban, nőtt a Kelet-Európából importált áruk mennyisége is, miután Kína törekszik a minél kiegyensúlyozottabb külkereskedelemre.
Korábban bejelentett tervek szerint a következő öt évben 170 milliárd dollár értékű árut importálnak Közép- és Kelet-Európából. Az idei első negyedévben 8,17 milliárd dollár volt a térségből Kínába importált áruk értéke, 44,7%-kal magasabb, int egy évvel korábban.
A rendezvénynek otthont adó Csöcsiang tartomány a következő öt évben 20 milliárd dollárnyi árut tervez importálni Közép- és Kelet-Európából – jelentette ki Csu Cung-csiu kormányzóhelyettes,
hozzátéve, a cél az, hogy Csöcsiang legyen a Kína és Kelet-Európa közötti együttműködés központja, amely hidat kínál a térség országai számára, hogy belépjenek a világ legnagyobb piacára.
Zsen elmondása szerint Kína lehetőségként tekint az expóra, hogy új területekre terjessze ki a két fél közötti együttműködést, többek között a zöld, szénszegény és digitális szektorokban.