Kína kávéfogyasztása 2021-ben várhatóan meghaladja a 100 milliárd jüant

 

Kína kávéfogyasztása, amely az elmúlt években átlagosan 30 százalékkal nőtt, 2021-ben várhatóan meghaladja a 100 milliárd jüant – jelentette a Xinhua csoporthoz tartozó Shanghai Securities News csütörtökön egy iparági kutatásra hivatkozva.

A kínai CBNData adatelemző cég frissen kiadott kutatásából kiderül, hogy a kínai kávéfogyasztók 60%-a hetente legalább három csésze kávét iszik. Az egy főre eső kávéfogyasztás a legnagyobb városokban, így például Pekingben, Sanghajban, Kuangcsouban és Sencsenben majdnem eléri az olyan hagyományos kávéivó piacokét, mint Japán vagy az Egyesült Államok, és a második, illetve harmadik vonalhoz tartozó városokban is gyorsan nő a kávé népszerűsége.

Kína az első félévben 61,77 millió kg kávét importált, 104,3%-kal többet, mint egy évvel korábban. Az import értéke 76%-kal 238 millió dollárra nőtt – derül ki az Általános Vámigazgatás adataiból.

Nagy mértékben nőttek a kávégépek eladásai is, miután a kínai fogyasztók egyre inkább a minőségi kávét részesítik előnyben az instant termékekkel szemben.

Idén a kávégépek azon kevés konyhai eszköz közé tartoznak, amelyből többet adnak el, mint tavaly. Az évközepi Tmall 618 bevásárlófesztivál első három napja után 92%-kal több kávéfőző talált gazdára, mint egy évvel korábban – közölte a Tmall, az Alibaba online piactere.

A növekvő kávéfogyasztás a kávéfeldolgozó vállalkozások forgalmát is növelte, miközben nyereségük nem lett magasabb.

A Jiahe Foods Industry Co., Ltd. például 55,74%-kal magasabb üzemi árbevételt ért el az első félévben, mint egy évvel korábban, adózott nyeresége azonban 8,9%-kal csökkent a vállalat féléves jelentése szerint.

A csökkenő nyereség oka a cég szóvivője szerint az alapanyagok árának meredek emelkedése és az eladási árak lassú növekedése volt.

A kávézók és vegyesboltok azonban jóval kevésbé érzékenyek a zöld kávébab árának változásaira.

A végfogyasztóhoz eljutó kávé árában jóval nagyobb szerepet játszik a tej ára, a rezsi, a munkabér, sőt még a csomagolás is, mint maga a nyers kávé – nyilatkozta egy iparági bennfentes.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük