Reményt és bizalmat hozott a világgazdaságba a kínai szolgáltatáskereskedelmi vásár

 

A tegnap véget ért 2021-es Kínai Nemzetközi Szolgáltatáskereskedelmi Vásár (CIFTIS) új fényt vetett Kína elszántságára és tetteire, hogy magasabb szintre emelje a nyitást, és reményt és bizalmat hozott a világgazdaságba.

Kína demonstrálta elköteleződését a szélesebb nyitás irányába, valamint arra,hogy megossza a növekedési lehetőségeket a globális közösséggel azzal, hogy a COVID-19 világjárvány ellenére is vállalta az idei CIFTIS megrendezését.

A szeptember 2. és 7. között megrendezésre került idei vásár, melynek mottója „A digitális jövő és a szolgáltatásalapú fejlődés felé“ volt, nagy hangsúlyt helyezett általánosságban a nyitásra és együttműködésre, és fontos platformot biztosított a globális piaci szereplőknek legújabb szolgáltatásaik bemutatására.

Az egyre szélesebb célközönséget elérő CIFTIS idén 153 ország és régió több mint 10 000 vállalkozását vonzotta. Előbbi adat öttel magasabb az egy évvel korábbinál, és nőtt a részt vevő Fortune 500 vállalatok aránya is.

A mágneshatás valójában Kína óriási piacának és javuló üzleti környezetének köszönhető. Kína már hetedik éve a világ második legnagyobb szolgáltatáskereskedője, amely közel 240 országgal és régióval épített ki szolgáltatáskereskedelmi kapcsolatokat.

Egy sor intézkedés szolgálja a szolgáltatói szektor további megnyitását, így például negyedik éve folyamatosan szűkül a külföldi befektetések tilalmi listája, és további 22 szolgáltatási terület terén köteleződtek el további nyitásra.

További szintlépést jelent, hogy egységes országos fekete listát hoznak létre a határon túli szolgáltatáskereskedelem terén, bemutató zónákká fejlesztik a digitális kereskedelmi tesztövezeteket, elmélyítik az Új Harmadik Tábla (Nemzeti Tőkeforgalmi és Árjegyzési Rendszer) reformját, valamint megnyitják a Pekingi Értéktőzsdét.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük