Az argentin boripar szereplői a közelgő negyedik Kínai Nemzetközi Import Expo (CIIE) segítségével kívánják termékeiket népszerűsíteni a kínai fogyasztók körében.
Maximiliano Hernandez Toso, a Wines of Argentina (WofA) elnevezésű borszövetség elnöke szerint a növekvő kínai kereslet „nagyon vonzóvá” teszi a piacot az argentin pincészetek számára, amelyek agresszíven igyekeznek növelni piaci részesedésüket és versenyelőnyüket az ázsiai országban. A szövetség jelenleg 200 dél-amerikai pincészetet képvisel.
Hernandez szerint a CIIE egyedülálló lehetőséget biztosít a résztvevő cégek számára. „A mérete, a bemutatott termékek mennyisége és az éves látogatók száma miatt nincs ehhez hasonló expó a világon” – tette hozzá a borszövetség elnöke.
„Az ezredforduló elején Kína nagyon kevés bort importált, de 2018-ra a világ harmadik legnagyobb borimportőrévé vált, így minden nagy bortermelő számára – mint amilyen például Argentína is – nagyon vonzó piac lett” – emelte ki Hernandez.
A korábbi években megrendezésre került import expók lehetővé tették az argentin pincészetek számára, hogy megismerjék a kínai fogyasztók ízlését, valamint az ország online értékesítési csatornáit és logisztikai rendszereit.
A negyedik CIIE-n az argentin borszövetség fő célja a dél-amerikai borok további népszerűsítése.
Az argentin borágazat zászlóvivője a Malbec is képviselteti magát az idei import expón. Az érdeklődők találkozhatnak továbbá olyan klasszikusnak számító borfajtákkal is, mint a Cabernet Sauvignon, a Chardonnay, a Merlot, a Sauvignon blanc, a Cabernet Franc, a Torrontes, a Bonarda és a Criolla.