Ghána tömegközlekedési rendszere hosszú ideig a szén-dioxid-kibocsátás egyik fő forrása volt. A SolarTaxi Ghana Limited elnevezésű ghánai startup ezen szeretne változtatni kínai gyártású elektromos járművek bevezetésével.
Eugene Amponsah, a vállalat üzemeltetési vezetőjének véleménye szerint a belső égésű motorral (ICE) rendelkező járművek használata jelentős mértékben növeli a szén-dioxid kibocsátás mértékét.
A hivatalos adatok szerint a 2020-ban Ghánába importált járművek száma elérte a 100 000 darabot és ezen járművek 90 százaléka magas szén-dioxid kibocsátású volt.
A tisztább levegő iránti igény arra sarkallta a vállalatot, hogy együttműködési lehetőségeket keressen elektromos járműveket gyártó kínai cégekkel.
„Jelenleg Kínából szerezzük be autóink és alkatrészeink nagy részét. A BYD, a Cherry és a Dongfeng márkák termékei is megtalálhatóak nálunk” – mondta Amponsah.
A SolarTaxi 150 elektromos motorkerékpárt és triciklit, valamint több mint 60 elektromos autót üzemeltet az országban. Az autók egy része napelemes, míg a többi elektromos hálózatról tölthető.
Az elektromos járművek bevezetése azonban nem volt teljesen zökkenőmentes. A helyi kuncsaftok kezdetben szkeptikus voltak, azt gondolták például, hogy esős időben áramütést szenvedhetnek egy elektromos autóban, illetve attól is tartottak, hogy elakadnak, ha az akkumulátor útközben lemerülne. Szerencsére a kezdeti aggodalom később fokozatosan enyhült.
A SolarTaxi eddig legalább 250 közvetlen és közvetett munkahelyet hozott létre, beleértve az összeszerelő és karbantartó üzemek mérnökeit, valamint a futárszolgálatoknál dolgozó alkalmazottakat.
Amponsah a Xinhua Hírügynökségnek kifejtette, hogy saját tapasztalati alapján Kína az egyik legjobb példakép a zöld gazdaság és a környezetbarát autók tömeges gyártásának tekintetében.