Kínai gyártású elektromos járműveket vezet be egy ghánai startup

Ghána tömegközlekedési rendszere hosszú ideig a szén-dioxid-kibocsátás egyik fő forrása volt. A SolarTaxi Ghana Limited elnevezésű ghánai startup ezen szeretne változtatni kínai gyártású elektromos járművek bevezetésével.

Eugene Amponsah, a vállalat üzemeltetési vezetőjének véleménye szerint a belső égésű motorral (ICE) rendelkező járművek használata jelentős mértékben növeli a szén-dioxid kibocsátás mértékét.

A hivatalos adatok szerint a 2020-ban Ghánába importált járművek száma elérte a 100 000 darabot és ezen járművek 90 százaléka magas szén-dioxid kibocsátású volt.

A tisztább levegő iránti igény arra sarkallta a vállalatot, hogy együttműködési lehetőségeket keressen elektromos járműveket gyártó kínai cégekkel.

„Jelenleg Kínából szerezzük be autóink és alkatrészeink nagy részét. A BYD, a Cherry és a Dongfeng márkák termékei is megtalálhatóak nálunk” – mondta Amponsah.

A SolarTaxi 150 elektromos motorkerékpárt és triciklit, valamint több mint 60 elektromos autót üzemeltet az országban. Az autók egy része napelemes, míg a többi elektromos hálózatról tölthető.

Az elektromos járművek bevezetése azonban nem volt teljesen zökkenőmentes. A helyi kuncsaftok kezdetben szkeptikus voltak, azt gondolták például, hogy esős időben áramütést szenvedhetnek egy elektromos autóban, illetve attól is tartottak, hogy elakadnak, ha az akkumulátor útközben lemerülne. Szerencsére a kezdeti aggodalom később fokozatosan enyhült.

A SolarTaxi eddig legalább 250 közvetlen és közvetett munkahelyet hozott létre, beleértve az összeszerelő és karbantartó üzemek mérnökeit, valamint a futárszolgálatoknál dolgozó alkalmazottakat.

Amponsah a Xinhua Hírügynökségnek kifejtette, hogy saját tapasztalati alapján Kína az egyik legjobb példakép a zöld gazdaság és a környezetbarát autók tömeges gyártásának tekintetében.


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük