Hétfőn nyitotta meg kapuit az Ice Cream China 2021 elnevezésű fagylalt és jégkrém szakvásár az észak-kínai Tiencsinben. A jeges desszertekről szóló rendezvényen a látogatók különleges színű és formájú fagylaltokkal és jégkrémekkel találkozhatnak.
Feng Chunyu, az esemény egyik látogatója kifejtette: „Ezek a fagylaltok nem csak közönséges élelmiszeripari termékek, hanem egyben finom műalkotások is.”
A koronavírus járvány hatására megtorpant kínai fagylaltipar most új lendülettel vág bele a fejlesztésekbe, a hagyományos kínai elemeket új, innovatív megoldásokkal ötvözik.
„Cégünk több száz hagyományos kínai motívumokat is felhasználó kreatív fagylaltformát tervezett, többek között ősi kínai épületeket ábrázoló kiöntőformákat is” – mondta Han Jun, a szilikonformákat gyártó Nicole Mold vezérigazgatója.
„A fagylalt nemcsak egy nyári csemege, hanem különleges formáival esztétikai élményt is nyújt a fogyasztó számára” – mondta Huang Ying, a Chicecream PR igazgatóhelyettese.
Kína egyik népszerű fagylaltmárkája a Chicecream, minden évben tucatnyi új ízzel rukkol elő, a változó fogyasztói igények kielégítésnek érdekében. „A fogyasztóknak továbbra is az íz a legfontosabb, de a kínai vásárlók egyre nagyobb figyelmet fordítanak az egészségre is” – tette hozzá Huang.
„A fagylaltgyártók egyedi formákat és csomagolásokat keresnek, ami arra ösztönözi a gyártókat, hogy speciális funkciókkal is rendelkező automata gépeket gyártsanak” – mondta Sha Qingtian, a Nanjing Puyuan fagylaltgépgyártó vállalat vezérigazgatója.
„Kína nagy fagylaltgyártó és fagylalt fogyasztó ország. Bár a koronavírus járvány a fagylaltipart is negatívan érintette, a gyártók innovatív ötletekkel próbálnak alkalmazkodni a megváltozott fogyasztói szokásokhoz” – nyilatkozta Zhang Jiukui, a Kínai Édességipar Szövetség elnöke.