Kína-Laosz a zöld vasútvonal

A világ egészen más hely volt öt évvel ezelőtt, amikor elkezdődtek a Kína-Laosz vasútvonal munkálatai. Sok minden változott azóta, az élet szinte minden területén. De öt év elteltével, amikor a vasút csak néhány hét múlva elkészül, az útvonal mentén a természeti környezet ugyanolyan zöldellő és buja marad, mint a munkagépek érkezése előtt.

Évekkel ezelőtt, az előzetes felmérések során Huang Daiwent, a laoszi China Railway No.2 Engineering Group (CREC-2) főmérnökét lenyűgözte a táj szépsége, és úgy döntött, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy a határokon átnyúló projekt a lehető legkisebb hatással lenne a környezetre.

„Minden szakasz megépítése után a növényzet újratelepítése következik. Ezt nem csak a magas színvonalú tervezés, hanem a józan ész is indokolja. Soha nem fukarkodunk azzal, hogy a pálya környékét olyan állapotba hozzuk, amelyben találtuk őket” – mondta Huang nemrégiben a laoszi fővárosban, Vientiane-ben újságíróknak.

A projekt legelején Huang csapata megpróbált ideiglenes bekötőutat építeni a Vientiane északi pályaudvar építési területére, ezt a küzdelmet nem könnyítette meg Huang azon döntése, hogy megkerül egy darab erdőt.

A csapat nemcsak kihasználta a rendelkezésükre álló technológiát, hanem alkalmazkodnia kellett, és új technológiát is ki kellett dolgoznia. Huang laoszi CREC csapata még szabadalmat is kért az „útfödém-lejtő helyreállító eszközre”.

Külföldiként egy idegen országban Huang nagymértékben támaszkodott a helyi emberek tanácsaira. Ren Lijuan, a csapat egyik tolmácsa, aki meglátogatta a helyi közösségeket, visszahozta a helyi palántákat, és megmutatta a technikai csapatnak, hogyan kell átültetni őket. Ennek eredményeként Huang felkérte őt és egy Kaikeo nevű helyi nőt, hogy hozzanak létre egy „Blossom Team”-et, hogy ne csak az újratelepítés technikai szempontjaira összpontosítsanak, hanem az esztétikára is.

„A Kaikeo által átültetett virágok mindenki másét felülmúlták. Remek adottságokkal és még profibb technikával rendelkezik. Sokat tanultunk tőle, és rábíztuk a laoszi és a kínai személyzet képzését. Remek munkát végzett” – mondta Gong Pingchang, a Xinhua projektmenedzsere.

A 2016-os munkakezdés óta a környezetvédelem és a mérnöki munka kéz a kézben járt. Ezek nem egyidejű vagy egymást követő folyamatok, amelyek párhuzamosan működnek, hanem egyetlen tervezési, építési és felújítási folyamat – mondta Xiao Qianwen, a Laos-China Railway Co., Ltd. ügyvezető igazgatója.

Az ötödik részleg építésénél, amelynek központja Vang Viengben, egy turistavárosban található, nemcsak a virágok és a fák, hanem az egész helyi turizmus védelme volt fontos. A tábor szennyvízhálózatát napi rendszerességgel ellenőrzik és karbantartják, a tábort szemétmentesen tartják.

A főváros, Vientiane vasút hatodik szakaszán a mérnökök jól kamatoztatták a Hangzhou és Huangshan, Kína két legjelentősebb turisztikai városa közötti vonal építése során szerzett tapasztalatokat. Minden állomást úgy terveztek meg, hogy mindenféle növényzet számára elegendő hely legyen, hogy harmóniát biztosítsanak az új épület zöldítése és a helyi táj között.

A 2021 decemberében átadásra kerülő vasút kulcsfontosságú projekt a kínai Selyemút Kezdeményezés és Laosz azon stratégiája között, hogy szárazföldi országból szárazföldi csomópontokat alakítsanak ki.


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük