A termékek exportálásától a gyárak felállításáig és a tengerentúli befektetésekig fejlődő kínai autógyártó cégek folyamatosan haladnak előre tengerentúli üzletáguk bővítésében.
Az új energiahordozók (NEV) növekvő trendjét fontos lehetőségként tekintve a kínai autóipari cégek arra törekszenek, hogy a tengerentúli piacok átfogó növekedésének előmozdítása révén fejlesszék globális versenyképességüket az autóiparban.
A kínai NEV-ek ragyognak a délkelet-ázsiai piacon
A Kínai Autógyártók Szövetségének adatai azt mutatják, hogy Kína járműexportja az egy évvel korábbihoz képest 35,1 százalékkal 392 000 darabra nőtt júliusban, amikor 101 000 NEV-t exportáltak, ami 87 százalékos éves növekedést jelent.
Januártól júliusig a teljes járműexport elérte a lenyűgöző 2,53 millió darabot, ami 67,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A NEV export 1,5-szeresére nőtt az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 636 000 darabot.
„Kína NEV-jeit főként a nyugat-európai és délkelet-ázsiai piacokra exportálják. Idén a délkelet-ázsiai országokba, például Thaiföldre irányuló export erőteljes növekedését figyeljük meg” – mondta Cui Dongshu, a Kínai Személygépkocsik Szövetségének (CPCA) főtitkára.
Cui szerint a fejlett NEV-technológiákat bemutató hazai márkák mellett a SAIC Motor, a BYD és más márkák NEV-modelljei erős teljesítményt nyújtottak a délkelet-ázsiai piacon.
A CPCA statisztikái szerint például az idei év első öt hónapjában a kínai autógyártók összesen 69 129 járművet exportáltak Thaiföldre, amelyből 66 321 új energiafelhasználású személygépjármű volt.
Az elektromos járművek közül a BYD Atto 3 lett a bestseller öt egymást követő hónapban Thaiföldön, az idei év első felében 11 167 darabot adtak el, ami a piaci részesedés 35 százalékát foglalja el.
2023. július 3-án debütált a thaiföldi piacon a Wuling Air elektromos jármű, amely jelentős figyelmet keltett a miniautók szegmensében. 2022-ben a Great Wall Motors (GWM) közel 12 000 járművet adott el Thaiföldön, és az idén várhatóan eléri a 20 000 darabot.
A gyorsan növekvő kínai NEV-ipar nemcsak a hazai autógyártók nemzetközi terjeszkedésének növekedési motorjaként szolgál, hanem kulcsfontosságú szerepet játszik a többszintű együttműködés és a zöld fejlődés előmozdításában a Belt and Road országok és régiók között.
Az exportminta eltéréseket mutat
Miközben az autógyártók, köztük a SAIC Motor, a BYD, a GWM, a Geely, a Chery és mások felgyorsítják erőfeszítéseiket a tengerentúli gyártás és a központi ellátási lánc integrációjának előmozdítása érdekében, a kínai NEV szektor és a globális színtér közötti szinergia észrevehető, piacorientált lokalizációs mintákat mutat. , valamint zöld és alacsony szén-dioxid-kibocsátású praktikákat tartalmaz.
Ez év márciusában a Neta Auto bejelentette egy ökológiailag intelligens thaiföldi gyár áttörését, amelynek célja, hogy a gyárat a jobbkormányos elektromos járművek és a Délkelet-Ázsiai Nemzetek Szövetsége (ASEAN) tagjai felé irányuló export jelentős gyártóközpontjává fejleszti. ).
Áprilisban bejelentették, hogy a SAIC-GM-Wuling szándéknyilatkozatot írt alá az új NEV-projektekről Indonézia Tengerészeti és Beruházási Ügyeket Koordináló Minisztériumával, hogy aktívan kiterjessze befektetéseit az országban, és további NEV-modellt vezessen be az indonéz piacra.
A több Belt and Road országban működő gyárak létesítésére már beruházott Chery stratégiailag előmozdítja az ASEAN régión belüli központi ipari láncának felépítését. Ez magában foglalja az akkumulátorgyártó bázis terveit, valamint az alkatrészek és alkatrészek ellátási láncának fejlesztését, beleértve az akkumulátorokat, az akkumulátorok újrahasznosítását és az új anyagokat.
Wang Weiming, az Ipari és Informatikai Minisztérium tisztviselője szerint az elmúlt években az ASEAN-országok, például Malajzia és Thaiföld felgyorsították az elektromos járművekre való átállást, ami gyümölcsöző eredményeket hozott a Kína és az ASEAN közötti NEV-ekkel kapcsolatos együttműködésben.
A kínai NEV-vállalatok fokozatosan olyan lokalizációs stratégiákat fogadtak el, amelyek magukban foglalják a helyi gyárak létrehozását, az alkatrészek beszerzését és a termékek helyi értékesítését, szilárd alapot teremtve a Kína és az ASEAN-tagok közötti, folyamatosan elmélyülő együttműködéshez – mondta Wang a közelmúltban a Kína-ASEAN NEV együttműködésről tartott fórumon.
A Kína és az ASEAN közötti kapcsolat túlmutat a hagyományos kereskedelmi kapcsolatokon, és most nagyobb figyelmet igényel az ipari és ellátási láncok holisztikus regionális elrendezésére, mondta Zheng Yongnian, a Hongkongi Kínai Egyetem (Senzhen) professzora.
Ahhoz, hogy az autóipar ténylegesen integrálódjon a tengerentúli piacokba, értékesítési csatornákat kell kiépíteni, elő kell mozdítani a termékek lokalizációját, javítani kell a szervizhálózatokat, és meg kell érteni a helyi fogyasztók igényeit – mondta Wang Huaibing, a malajziai Proton autógyártó pénzügyi igazgatója, megjegyezve, hogy a kulturális csereprogramok is. döntő szerepet játszanak a kínai vállalatok tengerentúli fejlődésének előmozdításában.