Új intézkedéseket dolgoz ki Kína a szolgáltatások fogyasztásának ösztönzésére és a szolgáltató szektor fogyasztási potenciáljának további kiaknázására – jelentette be kedden a Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság (NDRC).
A COVID-19 járvány lehetőséget teremtett egyes új szolgáltatások, így például az online egészségügy, az intelligens sportok és a távoktatás számára – mondta Meng Wei NDRC szóvivő egy sajtótájékoztatón.
Az új fogyasztás minőségi fejlesztésének felgyorsítása jobban támogatja az ország legújabb fejlődési mintázatát, melynek fő támasza a belföldi piac, valamint a hazai és a külpiacok egymást erősítő hatásai – közölte Chang Tiewei, a bizottság tisztségviselője, hozzátéve, hogy Kína határozottan élénkíteni kívánja a belföldi keresletet, optimalizálja a jövedelemeloszlás mintázatát, kibővíti a jövedelmi középosztályt, valamint ösztönzi az online és offline fogyasztás mélyebb integrációját. Emellett sor kerül a dereguláció reformjára és felgyorsul a korszerű fogyasztás egészséges fejlődési követelményeinek megfelelő felügyeleti rendszer kialakítása is – mondta Chang.
A Nemzeti Statisztikai Hivatal (CBS) adatai szerint októberben éves szinten 4.3%-kal bővült a fogyasztási termékek kiskereskedelmi forgalma, amely így meghaladta a 3,86 trillió jüant.
Az év első tíz hónapjában az előző évinél 16%-kal magasabb volt a fizikai termékek online értékesítése.