A holdújév is rávilágított a Kína digitális gazdaságában rejlő potenciálra

 

A február 11. és 17. közötti kínai holdújév során új csúcsot döntött a mobil adatforgalom, ami jól mutatja a Kína digitális gazdaságában rejlő potenciált – jelentette hétfőn a Shanghai Securities News.

Az Ipari és Informatikai Minisztérium adatai szerint a mobilos internetforgalom 3,573 millió terabyte volt az egyhetes ünnep alatt, ez 23,4%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.

Az adatforgalom jelentős növekedése Kína netező lakosságának gyors bővülésének, valamint a mobil lefedettség és a digitális ökoszisztéma fejlettségi szintjének tulajdonítható.

A Kínai Internethálózat Információs Központ (CNNIC) február elején kiadott jelentése szerint decemberben 989 millió internet-felhasználó volt Kínában, míg a mobilról netezők száma 986 millió volt.

A közel egymilliárd felhasználó a világ legnagyobb digitális társadalmát alkotja – állapította meg a jelentés.

Felgyorsult az ország informatikai infrastruktúrájának kiépítése is.

Kína eddig 718 ezer 5G bázisállomást létesített, és további 330 ezer 5G bázisállomás építését és megosztását ösztönözte, míg a kapcsolódó terminálok száma több mint 180 millió. Ezzel Kínáé a világ legnagyobb 5G hálózata.

A garantált hálózati infrastruktúrának köszönhetően az ország mobil ökoszisztémája is tovább fejlődik.

A COVID-19 járvány megfékezése elősegítette és felgyorsította a társadalom teljes digitális átalakulását, beleértve az állampolgárokat, a vállalatokat és a kormányt is – mondta Zeng Yu, a CNNIC igazgatója.

Hozzátette, hogy az emberek hajlamosabbak az internethez fordulni információért, ott intézik a bevásárlást és ételrendelést, valamint az online kormányzati alkalmazások segítségével üzleti és utazási ügyeiket is, folyamatosan osztozva ezzel az internet digitális hozadékaiban.

Mivel idén a kormány felszólította a lakosságot, hogy mindenki a lakóhelyén ünnepelje a holdújévet, jelentősen megnőtt az online üdvözlőlapok értékesítése, valamint a szórakozás és a fogyasztás is.

A minisztérium adatai szerint idén a felhőfesztiválok, a digitális piros borítékok és az online vásárlás lettek az új trendek, tovább növelve a mobil adatforgalmat, és általánosságban véve is előretört a felhő alapú életvitel, a kommunikációtól a szórakozáson át a bevásárlásig.

A népszerű Douyin videómegosztó platform adatai szerint február 4. és 15. között 11-szeresére nőtt a holdújévhez kapcsolódó köszöntővideók száma.

A Youku videós platform több mint 2,3 milliárd látogatót regisztrált január 28. és február 16. között, ez 20%-kal magasabb az előző évi adatnál.

Az Alipay digitális fizetési platform adatai szerint 270%-kal nőtt idén a piros borítékok online forgalma, és 260 millió ember élt az online „áldásküldés“ lehetőségével.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük