A kínai eladásoknak köszönhetően megötszörözte első negyedéves nyereségét a BMW

 

A BMW német autógyártó az idei első negyedében 2,8 milliárd euró (3,4 milliárd dollár) nyereséget realizált, közel ötször annyit, mint a tavalyi év első három hónapjában – közölte pénteken a vállalat.

A BMW közleménye szerint a „jelentősen megnövekedett árbevétel és nyereség“ a globális, elsősorban a kínai eladásoknak köszönhető.

A BMW csoport teljes árbevétele 15,2%-kal, 26,7 milliárd euróra nőtt. A vállalat 560 543 autót értékesített, harmadával többet, mint egy évvel korábban.

Az első negyedév megmutatta, hogy globális üzleti modellünk még válság idején is sikeres. A továbbiakban is folytatjuk a fenntartható és nyereséges növekedést – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

A BMW minden eddigi rekordot megdöntve közel 290 000 autót adott el Ázsiában január és március között. A növekedéshez leginkább Kína, a cég legnagyobb piaca járult hozzá, ahol 230 193 autóval közel megduplázódtak az eladások.

A koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásai ellenére a BMW Európában is 8,1%-kal növelni tudta forgalmát, és közel 240 000 autót értékesített az első negyedévben. A hazai, német piacon ugyanakkor éves szinten 5%-kal csökkent az eladott autók száma.

 


Belt and Road Portal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük