A kínai márkák növelték jelenlétüket a globális piacon – derül ki egy hétfőn kiadott piackutatásból.
Rekordszámú, 18 kínai cég szerepel a legértékesebb globális márkákat rangsoroló 2021-es BrandZ Top 100 listán, eggyel több, mint egy évvel korábban. Az első tízben a Tencent idén megelőzte az Alibabát: a két kínai cég az ötödik, illetve hetedik legértékesebb márka.
A növekedési listán is jól szerepelt Kína, hiszen a Tiktok 158%-os éves növekedését csak a Tesla tudta lepipálni.
A Pinduoduo szociális kereskedelmi platform, amely tavaly még nem is szerepelt a listán, 131%-kal növelte márkája értékét.
A kínai márkák jelentős előnye, hogy gyorsan képesek reagálni a változásokra, beleértve a világjárványt és az új fogyasztói igényeket is – mondta a sajtótájékoztatón Doreen Wang, a Kantar BrandZ elnöke.
A kínai cégek szerte a világon gyorsabban reagálnak, mint a helyi márkák – tette hozzá.
Ennek következtében a kínai cégek vezetik az innovációt, és ez az elmúlt öt évben megváltoztatta a kínai márkák megítélését a külföldi fogyasztók szemében.
A BrandZ Top 100 felmérés megrendelője a WPP globális kommunikációs cég, kivitelezője a Kantar tőkepiaci tanácsadó cég. A kutatás 3,9 millió fogyasztó piaci adatainak vizsgálatával készült, és 51 piac több mint 18 500 márkáját vizsgálta.