Több automatizált elektromos teherautó szállítja az anyagokat a csengtui Sino-France Ökológiai Parkban található gyártóbázis összeszerelő csarnokában az állomások között, lehetővé téve azt, hogy egy vadonatúj autó kevesebb, mint 20 óra legördüljön a gyártószalagról.
Az ökológiai park, amely a Dongfeng Peugeot Citroen Automobile Company Ltd. (DPCA) gyártóbázisának ad otthont, egy együttműködési projekt része Kína és számos európai ország között. A 2017-ben elindított projekt célja az intelligens közlekedés, az intelligens energia, a csúcskategóriás berendezések gyártása, az energiatakarékosság és a környezetvédelem.
„A Franciaország legújabb technológiájának bevezetésével most csökkenteni tudjuk az illékony szerves vegyületek kibocsátását a tömítőanyag permetezése során, és ezáltal még környezetbarátabbá és energiatakarékosabbá tehetjük a festési folyamatot” – mondta Xu Changyu, a DPCA képviselője.
Elmondása szerint a DPCA Csengtu üzemének teljes folyamatmenedzsmentjét az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaság támogatására és a környezetvédelem elősegítésére tervezték, és az üzem gyakorlati tapasztalatait nagyra értékelik és megosztják a franciaországi Groupe PSA anyavállalattal.
Miután Kína és az Európai Unió (EU) ambiciózus éghajlati célokat tűzött ki, és átfogó terveket dolgozott ki az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának korlátozására, mind a fenntartható fejlődés, mind pedig a zöld jövő kialakítása érdekében tett erőfeszítések jó úton haladnak, ez pedig új távlatokat nyit a kétoldalú együttműködés továbbfejlesztése előtt.
ELTÖKÉLTSÉG
Kína és az EU, multinacionális keretek között, mint aktív szereplői az éghajlatváltozás elleni küzdelemnek, határozottan szándékukban osztoznak, az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése terén.
Kína bejelentette, hogy 2030 előtt törekszik a szén – dioxid kibocsátás csúcspontjának elérésére és még 2060 előtt a szén – dioxid semlegesség elérésére. Míg az EU célja, hogy 2050 -re klímasemlegessé váljon, és 2030 -ra legalább 55 százalékkal csökkentse a nettó kibocsátását az 1990 -es szinttel összehasonlítva.
Ezen kívül, Kína a szén-dioxid-csúcsot és a szén-dioxid-semlegességet is belefoglalta az ökológiai megőrzés általános tervébe, és minden tekintetben előindította a zöld és alacsony szén-dioxid-kibocsátású körkörös gazdaság kialakítását, ami utat nyit a legnagyobb fejlődő ország számára a világ legjelentősebb csökkentését jelenti, a szén – dioxid kibocsátás intenzitásában. Kína kész együttműködni Európával, hogy biztosítsa a Convention on Biological Diversity 15., valamint az ENSZ Éghajlat Változási Keretegyezmény Konferenciájának 26. ülésszakán elért a pozitív eredményeket, mondta Xi Jinping kínai elnök a hónap elején Emmanuel Macron francia elnökkel és Angela Merkel német kancellárral tartott virtuális csúcstalálkozón.
Az EU ambiciózus klíma rendelkezéseit is bemutatta, nevezetesen az európai zöld megállapodást(European Green Deal) – egy olyan intézkedéscsomagot, amely az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentésétől a legkorszerűbb kutatásokba és innovációkba való befektetésen át a természetes környezet megőrzéséig terjed. „Az éghajlatváltozás és a zöldebb és fenntarthatóbb növekedésre való áttérés minden bizonnyal kulcsfontosságú területek, amelyekkel a kínai-európai együttműködés megváltoztathatja a bolygó jövőjét” – mondta Xu Haifeng, a Bank of China (Luxembourg) S.A. és a EU Kínai Kereskedelmi Kamarájának elnöke a július elején tartott virtuális, Kína – EU fenntartható gazdaságért, együttműködésért tartott csúcstalálkozóján.
PRAGMATIKUS MEGKÖZELÍTÉS
Ahogy a kétoldalú együttműködésekben teret nyer az e-mobilitás, az új energia és a zöld pénzügyi megoldások, úgy Kínának és Európának is jelentős lehetőségei adódnak arra, hogy pragmatikus módon erősítsék kapcsolataikat, előnyükre.
Tény, hogy a Kína és Európa közötti határokon átnyúló zöld technológiai projektek beruházásának volumene folyamatosan nő. Június végén az Envision AESC, a sanghaji központú globális zöldtechnológiai vállalat, az Envision Group akkumulátorosztálya bejelentette, hogy akkumulátorgyárat akar építeni Franciaország második legnagyobb autógyártójának, a Renault ElectriCity –nek a telephelyén, Douai -ban, Észak-Franciaországban.
Az Envision AESC szerint a gyár, amely Franciaország első digitalizált és alacsony szén-dioxid-kibocsátású akkumulátorgyára, 2030-ra eléri a 24 GWh kapacitást. Macron üdvözölte az Envision Group franciaországi érkezését. „Az (Envision) csoport kétmilliárd eurós (körülbelül 2,37 milliárd dolláros) befektetésével az üzem Európa egyik legnagyobb akkumulátorgyártója lesz” – közölte a francia elnök irodája, hozzátéve, hogy ez jó hír a Hauts-de-France régió foglalkoztatottságára nézve, mivel 2024-ig 1000 új munkahely jön létre.
Hasonlóképpen, azzal a céllal, hogy elősegítse a zöld és alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiaügyi együttműködést Kína és az EU között, a Shanghai Electric Power Company a zöldenergia-projektek építésére összpontosít Máltán és Montenegróban. A vállalat jelenleg a máltai Gozót kísérleti „karbon semleges szigetté” alakítja. Ez a projekt integrálja a szélenergiát, a napenergiát, az energiatárolást, a hidrogént és az átfogó intelligens energiát.
A Seres, a kínai Chonqing Sokon Industry Group (Sokon) elektromos járműveket(EV) gyártó egysége, azon kínai elektromos autógyártók közé tartozik, amelyek feltérképezik az európai piacot, valamint bővítik az együttműködést az európai partnerekkel. A Sokon elektromos járművei már 12 külföldi piacra léptek be, köztük Németországba, Spanyolországba, Franciaországba és Olaszországba, hozzájárulva a széndioxid semlegesség elérésére irányuló helyi erőfeszítésekhez, Wan Zhijun, a Sokon vezérigazgató helyettese mondta a Xinhua -nak.
Eközben egyre intenzívebbé válik a zöld fejlesztéssel kapcsolatos technikai és szabályozási tapasztalatok cseréje Kína és Európa között. Például az ENSZ Környezetvédelmi Programja, a Dán Műszaki Egyetem és a dán Candia fejlesztési ügynökség együttműködésében működő UNEP DTU Partnerség, mely több éve, közvetlenül együttműködik a kínai városokkal, hogy zöld megoldásokat dolgozzon ki és valósítson meg a távfűtéshez.
Július 1 -én a Dán Energiaügynökség és az UNEP DTU Partnerség stratégiai együttműködési megállapodást írt alá, hogy megkönnyítse a műszaki és szabályozási ismeretek és tapasztalatok cseréjét a kiválasztott országokkal, köztük Kínával. „Ezzel az új kezdeményezéssel megerősítjük a közös gondolkodást és egyesítjük erőinket”- mondta Kristoffer Bottzauw, a Dán Energiaügynökség főigazgatója. „Ily módon ösztönözhetjük a stratégiai megközelítést a Kínával való együttműködésünkben, és támogathatjuk a kínai energiarendszer átalakítását mindannyiunk érdekében” – mondta.