Kína turisztikai szektorának ellenállóképességét mutatja az expó

 

A vasárnap véget ért Hszian Selyemút Nemzetközi Turisztikai Expó rávilágított, milyen erőteljes lendülettel állt talpra Kínában a turizmus a COVID-19 járványt követően.

A szervezők közleménye szerint az expón összesen 17,5 milliárd jüan (824 milliárd forint) értékben írtak alá turisztikai fejlesztésekhez kapcsolódó beruházásokat.

A Senhszi tartomány fővárosában, a terrakotta hadseregnek is otthont adó Hszianban megrendezett eseményen több mint 800 kínai turisztikai cég és intézet mellett 15 ország diplomatái és kiállítói vettek részt

Bár a koronavírussal kapcsolatos korlátozások miatt idén kisebb léptékű volt az expó, a standokon tömegek gyűltek össze, és a kiállítók is kiemelték a turisták lelkesedését.

Most van a nyári turisztikai szezon csúcsa, és az emberek nagyon lelkesek az utazást illetően. Reméljük, hogy minél több látogatót tudunk Ngariba csábítani – mondta Vu Heng-jang, Ngari prefektúra turisztikai hivatalának munkatársa, miközben szórólapokat osztogatott egy csoport lelkes érdeklődőnek.

Elmondása szerint az év első felében a Tibeti Autonóm Területen fekvő Ngari több mint 430 000 látogatót regisztrált, turisztikai bevételei pedig elérték a 498 millió jüant. Ez 2019 azonos időszakához képest 55,5, illetve 41,9 százalékos növekedést jelent.

Kína turisztikai szektora örömmel fogadta a 2021 első felében tapasztalható gyors kilábalást. A belföldi utazásból és turizmusból származó bevételek 77, illetve 70 százalékkal haladták meg a 2019 első félévi adatokat – derül ki a Kínai Turisztikai Akadémia jelentéséből.

A kínaiak 2,36 milliárd belföldi utat tettek meg az idei év első felében, 153 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Új lehetőségek is adódtak, miután a járvány egy sor új technológia elfogadására késztette a szektort.

A járvány 2020-ban megváltoztatta a fogyasztók online vásárlási szokásait, melynek folytán elmélyült a turizmus és a digitális gazdaság integrációja – mondta Kao Ce-li a Qunar.com online utazási szolgáltatótól.

A turisztikai piac egyre több résztvevője kezd együttműködésbe a különféle online platformokkal új termékek és szolgáltatások kifejlesztésére – tette hozzá.

 


BRInfo

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük