A Pekingi Opera női harcosának öltözött karaktere a kínai gyártású Genshin Impact játék újonnan bemutatott karaktere világszerte felkavarta a játékosok lelkesedését.
A 2020. szeptember 28-án bemutatott játék számos díjat nyert a játékiparban, köztük az év iPhone játéka díjat. Besorolták az Apple App Store 2020 legjobbja díjazottjai közé, és elnyerte a legjobb mobiljáték díjat a The Games Awards (TGA) 2021-ben.
Január 5-én megjelent a Genshin Impact frissített verziója, amelyben két új karakter került be a virtuális fantáziavilágba, köztük Yun Jin, akit kínai operaénekesként ábrázoltak.
A premierre a Pekingi Opera énekese a karakter számára készített áriát énekelte el, az előadást bemutató videót pedig öt nap alatt több mint 1,7 millióan nézték meg a játék hivatalos YouTube-csatornáján.
„Olyan szép volt. Szó szerint sírtam. Teljesen elképesztő” – hangzott a bejegyzés alatti megjegyzés. Néhány néző a hagyományos kínai opera műfajairól és az áriaszövegekről is átadta tudását a többi nézőnek.
Egy másik, egy éve megjelent videó, amely a „Zhongli” karaktert mutatja be a kínai hagyományos történetmesélés módján, közel 25 millióan nézték meg.
Liu Wei, a játék sanghaji székhelyű fejlesztője, a miHoYo elnöke szerint a Genshin Impact a sikerét a hagyományos kínai kultúra integrálásának és a kultúra bemutatásának új megközelítésének köszönheti.
A kínai opera elem mellett a hagyományos kínai hangszereken lejátszott aláfestő zenét is hallgathatják a játékosok, és olyan jelenetekben barangolhatnak, amelyek hasonlóak a világhírű kínai turisztikai látványosságokhoz, amelyekkel a miHoYo együttműködési megállapodást kötött.
„Kihívást jelent olyan terméket létrehozni, amely vonzó a különböző régiókból és kultúrákból származó emberek számára, de hisszük, hogy a minőségi tartalom képes legyőzni az akadályokat és a különbségeket” – mondta Liu.
A kínai saját fejlesztésű játékok több mint 18 milliárd dolláros eladást értek el a tengerentúlon tavaly, ami körülbelül 16,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban. – áll a GameLook, egy játékipari kutatóintézet által kiadott jelentésben.
A kínai kultúra játékokba való integrálása trendté vált. A Rise of the Kingdoms, egy másik kínai játék, egy ősi kínai hadsereg elemeit mutatja be, és olyan világhírű karaktereket mutat be, mint Cao Cao és Guan Yu.
Az Arena of Valor számos karaktert bemutatott, néhány kínai kulturális elemet használt, és offline tevékenységeket szervezett, hogy a játékosok megtapasztalhassák a kínai kalligráfiát és a tavaszi ünnepek hagyományait. A játék egyike azon termékeknek, amelyeket a kínai internetes és játékóriás, a Tencent, a tengerentúlon dobott piacra az elmúlt években.
Zhong Kunjie, a Rastar Game Makers vezérigazgató-helyettese szerint a tengerentúli piacra való bejutáshoz a játékfejlesztőknek pontosan ismerniük kell a nemzetközi piaci trendeket és a különböző országok és régiók közönségpreferenciáit a nyelv, a tartalom és a fizetési módok tekintetében.
„A játékok összehozzák a kultúrákat. Világszerte több mint 2 milliárd ember tartja a játékot a szórakozás fő formájának. A játékok is globalizálódnak, ahol az egyes országok művészete és kultúrája új életerővel ragyog” – mondta Ao Ran, a China Audio-video and Digital Publishing Association főtitkára.