Az éjszakai fogyasztás az egyhetes tavaszi ünnep alatt Kínában éves szinten 27,06 százalékkal nőtt – közölte a gazdasági tájékoztató szerdán.
A jelentés szerint a teljes éjszakai fogyasztás meghaladta a 379 milliárd jüant (körülbelül 59,5 milliárd dollárt) a február 6-án végződő időszakban, ami az ország teljes ünnepi fogyasztásának csaknem 34 százalékát tette ki.
Kína éjszakai gazdasága, ami a 18 óra és reggel 6 óra közötti üzleti tevékenységekre vonatkozik, a szolgáltatási szektorban stabil fellendülést regisztrált a COVID-19 járvány enyhülésével.
Összességében az éjszakai étkezések fogyasztása 28,91 százalékkal, az éjszakai vásárlásé 28,76 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Az éjszakai városnézés a turizmus fő trendjévé vált az ünnepek alatt. Egy jelentős kínai online utazási iroda, a Trip.com Group szerint az összes megrendelés 35 százalékát tették ki a festői helyszíneken nyújtott éjszakai utazási szolgáltatásokra vonatkozó megrendelések.
A Kínai Turisztikai Akadémia adatai azt is mutatják, hogy a turisták 22 százaléka vett részt éjszakai városnéző túrákon.
Tavaly Chongqing, Changsha, Qingdao, Chengdu és Sanghaj azon 10 város közé tartozott, amelyek kiemelkedő befolyással bírtak az éjszakai gazdaságban.